Особливості оформлення сторінок класних
журналів із світової літератури та
російської мови
Заповнення сторінок класного журналу з предметів «Світова
література» та «Російська мова» здійснюється відповідно до методичних рекомендацій щодо вивчення
світової літератури та мов національних меншин в загальноосвітніх навчальних
закладах у 2010-2011, 2011-2012 н.р. (лист МОН від 21.08. 2010 р. №1/9-580,
лист МОНМС України від 09.06.2011 р. № 1/9-454), наказу МОНМС України від 10.05.2011 р. № 423 «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової
документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм
власності» та «Інструкцією з ведення класного журналу учнів 5-11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів» (Наказ МОНУ від 03.06.2008 № 496).
З предмету
«Світова література» слід виконувати обов’язкову кількість контрольних робіт,
яка зазначена в програмі. Вчителю необхідно звернути увагу, що в кожному
семестрі введені уроки розвитку мовлення ( усно та письмово), уроки позакласного
читання, на оцінювання читання віршів напам’ять у 5-11 класах та домашній твір у 9-11 класах відводиться
окрема колонка без дати, де протягом декілька уроків вчитель накопичує оцінки
всіх учнів. Всі ці види робіт слід фіксувати в журналі, де записується тема
уроку (Наприклад в 11 класі «Позакласне
читання. А.І. Купрін. Зображення високого кохання в повісті «Гранатовий
браслет») .
Домашнє завдання
записується згідно сторінок підручника або хрестоматії так: стор. 45-54,
прочитати, стор. 54, питання 4 (усно чи письмово). Доречно вверху колонки
«Зміст домашніх завдань» вказати підручник, за яким ведеться викладання
літератури в класі. Обсяг домашніх завдань зі світової літератури в основному
складає читання творів. В 9-11 класах обсяг творів значний, тому доцільно
проводити заняття із світової літератури
парами.
Викладання російської мови в класах з українською мовою навчання може
відбуватися 2 та 1 (0,5) годин на тиждень. Відповідно до кількості годин
вчитель складає календарне планування
(на основі прграм Н.Баландіної або
І.Гудзик, В.Корсакова) та записує уроки
у журнал. Календарне планування (1 або
0,5 годин) затверджується шкільним методичним об’єднанням та керівниками навчального закладу.
Календарне планування вчитель пише російською або українською мовою.
На сторінках російської мови записи в
журналі ведуться державною мовою.
Види та
кількість контрольних робіт із російської мови визначається вчителем відповідно
до програми з урахуванням всіх видів усних та письмових робіт. Перелік
контрольних робіт представлений в таблицях:
Кількість видів контролю ( за програмою Баландіної Н.Ф.)
Параметры
проверки
|
5 кл.
|
6 кл.
|
7 кл.
|
8 кл.
|
9 кл.
|
10 кл.
|
11 кл.
|
|||||||
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
|
Контрольна робота
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Аудіюваня
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Списування
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Зорово-слуховий диктант
|
-
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
слуховий диктант
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
письм. переказ
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
письм. твір
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
Всього
|
5
|
6
|
5
|
6
|
5
|
6
|
5
|
6
|
6
|
6
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Кількість видів контролю ( за програмою
І.А. Гудзик, В.а. Корсакова)
Параметры
проверки
|
5 кл.
|
6 кл.
|
7 кл.
|
8 кл.
|
9 кл.
|
10 кл.
|
11 кл.
|
|||||||
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
I
|
II
|
|
Контрольна робота
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Аудіюваня
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
Читання мовчки
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
Списування
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
-
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Зорово-слуховий
диктант
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
слуховий диктант
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
письм. изложение
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
-
|
1
|
Всього
|
3
|
4
|
3
|
4
|
3
|
5
|
3
|
5
|
3
|
6
|
2
|
5
|
2
|
5
|
Програмою передбачено ще кілька видів
контролю, на які ми не виділяємо окремий урок: діалог, усний переказ, усний
твір, читання вголос. Вчитель проводить урок за поточною темою, записує в
журнал тему з двох видів діяльності ( наприклад, у 5 класі «Понятя про фонетику. Складання
діалогу»).
Зошити для навчальних класних
і домашніх робіт з російської мови перевіряють:
-
у 5-6 класах – двічі на тиждень;
-
у 7-9 класах 2-3 рази на місяць;
-
у 10-11 класах – двічі на місяць.
Оцінку за ведення зошитів виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують
як поточну до найближчої тематичної, а також роблять запис у робочому зошиті «Ведення зошита
( або В. з. ) - ».
Виставляючи оцінку за
ведення зошитів, слід враховувати такі критерії:
- наявність всіх видів робіт;
- грамотність (якість виконання
робіт);
- охайність;
- уміння оформляти роботи відповідно до вимог до
ведення зошитів.
В класах з
українською мовою навчання, де російська мова вивчається за рахунок
варіативної частини типового
навчального плану 1 чи 0,5 години
на тиждень, кількість всіх видів контролю зменшується відповідно до кількості
годин, але не менш, ніж 1 контрольна робота на семестр, 1 аудіювання та 1
робота на вибір вчителя. Оцінки за зошити виставляються кожного місяца.
В журналі доречно вказувати назву та автора підручника, за яким ведеться викладання, тому що в багатьох
школах наявні підручники не співпадають з програмами, за якими ведеться
викладання предмету. В такому випадку вчитель повинен знати, що головним є програма,
за якою ведеться викладання, а підручник пристосовується до програми.
Домашнє завдання треба записувати так: & 33 (або стор. 24-25)
вивчити (прочитати), впр. 75 (усно чи письмово). Якщо є додаткове завдання
(наприклад, розбір речення або підібрати вірш, текст самостійно) , то це теж
фіксується у колонці домашніх завдань. Слід пам’ятати, що обсяг домашніх
завдань повинен бути приблизно 20-25% від класної роботи
Зразок
оформлення сторінок журналу з російської мови у 5 класі (за програмою
Н.Баландіної) дивиться у таблиці, де * позначені обов’язкові види
контролю, які пишуться під датою. (додаток 1).
Додаток № 1
Орієнтовна схема запису в журналі результатів оцінювання
навчальних досягнень учнів з російської мови у 5 класі
№ п\п
|
Число,
місяць
Прізвище
та ім’я
учня
|
|||||||||||||||||||||||||||||
02.09
|
Зошит
|
Тематична
|
Зошит
|
Зошит
|
Тематична
|
|||||||||||||||||||||||||
1
|
Анікін Олег
|
10
|
8
|
10
|
9
|
10
|
9
|
10
|
10
|
9
|
10
|
10
|
10
|
10
|
10
|
|||||||||||||||
2
|
Борова Яна
|
6
|
8
|
7
|
9
|
8
|
8
|
9
|
8
|
9
|
8
|
7
|
8
|
6
|
9
|
9
|
10
|
8
|
9
|
9
|
||||||||||
3
|
Вус Іван
|
4
|
5
|
6
|
4
|
7
|
6
|
7
|
6
|
7
|
7
|
7
|
7
|
7
|
7
|
|||||||||||||||
*
|
**
|
***
|
№ п\п
|
Число,
місяць
Прізвище
та ім’я
учня
|
|||||||||||||||||||||||||||
Зошит
|
Тематична
|
І семестр
|
Скоригована
|
Діалог
|
Зошит
|
|||||||||||||||||||||||
1
|
Анікін Олег
|
9
|
10
|
9
|
11
|
11
|
11
|
10
|
10
|
10
|
9
|
9
|
10
|
9
|
9
|
10
|
11
|
10
|
9
|
|||||||||
2
|
Борова Яна
|
7
|
8
|
8
|
8
|
7
|
8
|
8
|
8
|
9
|
6
|
7
|
8
|
8
|
7
|
9
|
8
|
8
|
||||||||||
3
|
Вус Іван
|
6
|
6
|
6
|
7
|
5
|
6
|
6
|
6
|
6
|
7
|
8
|
7
|
6
|
8
|
5
|
7
|
6
|
7
|
|||||||||
****
|
*****
|
№ п\п
|
Число,
місяць
Прізвище
та ім’я
учня
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Зошит
|
Устний переказ
|
Тематична
|
Устний твір
|
Зошит
|
Зошит
|
Тематична
|
||||||||||||||||||||||||||
1
|
Анікін Олег
|
9
|
10
|
9
|
10
|
10
|
10
|
9
|
9
|
10
|
10
|
8
|
8
|
10
|
10
|
10
|
10
|
11
|
11
|
9
|
||||||||||||
2
|
Борова Яна
|
7
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
7
|
9
|
6
|
9
|
8
|
9
|
8
|
8
|
8
|
7
|
7
|
8
|
8
|
8
|
8
|
|||||||||
3
|
Вус Іван
|
7
|
7
|
4
|
6
|
7
|
7
|
6
|
7
|
7
|
6
|
7
|
7
|
6
|
7
|
6
|
7
|
7
|
7
|
8
|
||||||||||||
*
|
** |
***
|
****
|
№ п\п
|
Число,
місяць
Прізвище
та ім’я
учня
|
|||||||||||||
Зошит
|
Читання
вголос
|
Тематична
|
ІІ семестр
|
Скоригована
|
Річна
|
ДПА
|
Апеляційна
|
|||||||
1
|
Анікін Олег
|
10
|
10
|
11
|
10
|
11
|
10
|
10
|
11
|
|||||
2
|
Борова Яна
|
8
|
9
|
9
|
8
|
9
|
8
|
9
|
9
|
|||||
3
|
Вус Іван
|
8
|
6
|
8
|
8
|
7
|
8
|
7
|
7
|
7
|
||||
*****
|
******
|