Як заповнювати журнал (Лист МОН від 21. 08. 2010р. № 1/9-580)



Особливості оформлення сторінок класних журналів із світової літератури та

російської мови

         Заповнення сторінок  класного журналу з предметів «Світова література» та  «Російська мова»  здійснюється відповідно  до методичних рекомендацій щодо вивчення світової літератури та мов національних меншин в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010-2011, 2011-2012 н.р. (лист МОН від 21.08. 2010 р. №1/9-580, лист МОНМС України від 09.06.2011 р. № 1/9-454), наказу  МОНМС України від 10.05.2011 р. № 423 «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності» та «Інструкцією з ведення класного журналу учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (Наказ МОНУ від 03.06.2008 № 496).
      З предмету «Світова література» слід виконувати обов’язкову кількість контрольних робіт, яка зазначена в програмі. Вчителю необхідно звернути увагу, що в кожному семестрі введені уроки розвитку мовлення ( усно та письмово), уроки позакласного читання, на оцінювання читання віршів напам’ять у 5-11 класах  та домашній твір у 9-11 класах відводиться окрема колонка без дати, де протягом декілька уроків вчитель накопичує оцінки всіх учнів. Всі ці види робіт слід фіксувати в журналі, де записується тема уроку   (Наприклад в 11 класі «Позакласне читання. А.І. Купрін. Зображення високого кохання в повісті «Гранатовий браслет»)  .
     Домашнє завдання записується згідно сторінок підручника або хрестоматії так: стор. 45-54, прочитати, стор. 54, питання 4 (усно чи письмово). Доречно вверху колонки «Зміст домашніх завдань» вказати підручник, за яким ведеться викладання літератури в класі. Обсяг домашніх завдань зі світової літератури в основному складає читання творів. В 9-11 класах обсяг творів значний, тому доцільно проводити заняття із світової літератури  парами.
Викладання російської мови в класах з українською мовою навчання може відбуватися 2 та 1 (0,5) годин на тиждень. Відповідно до кількості годин вчитель  складає календарне планування (на основі прграм Н.Баландіної   або І.Гудзик, В.Корсакова)  та записує уроки у журнал. Календарне планування (1 або  0,5 годин) затверджується шкільним методичним обєднанням та керівниками навчального закладу. Календарне планування вчитель пише російською або українською мовою. 
       На сторінках російської мови записи в журналі ведуться державною мовою.
     Види та кількість контрольних робіт із російської мови визначається вчителем відповідно до програми з урахуванням всіх видів усних та письмових робіт. Перелік контрольних робіт представлений в таблицях:

Кількість видів контролю ( за програмою Баландіної Н.Ф.)

Параметры
проверки
5 кл.
6 кл.
7 кл.
8 кл.
9 кл.
10 кл.
11 кл.
I
II
I
II
I
II
I
II
I
II
I
II
I
II
Контрольна робота

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

1

1

1

1
Аудіюваня
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
Читання мовчки
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
Списування

1

-

1

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
Зорово-слуховий диктант
-
1
-
1
1
-
1
-
1
-
-
-
-
-
слуховий  диктант
-
-
-
-
-
1
-
1
1
1
1
1
1
1
письм. переказ
-
1
-
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
письм. твір
-
-
-
-
-
1
-
1
-
1
-
1
-
1
Всього
5
6
5
6
5
6
5
6
6
6
4
5
4
5
















Кількість видів контролю ( за програмою І.А. Гудзик, В.а. Корсакова)

Параметры
проверки
5 кл.
6 кл.
7 кл.
8 кл.
9 кл.
10 кл.
11 кл.
I
II
I
II
I
II
I
II
I
II
I
II
I
II
Контрольна робота

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

1

1

1

1
Аудіюваня
-
1
-
1
-
1
-
1
-
1
-
1
-
1
Читання мовчки
-
-
-
-
-
1
-
1
-
1
-
1
-
1
Списування

1

1

1

1

1

-

1

-

-

-

-

-

-

-
Зорово-слуховий диктант
-
-
-
-
-
1
-
1
1
-
1
-
1
-
слуховий  диктант
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1
-
1
-
1
письм. изложение
-
-
-
-
-
1
-
1
-
1
-
1
-
1
Всього
3
4
3
4
3
5
3
5
3
6
2
5
2
5


       Програмою передбачено ще кілька видів контролю, на які ми не виділяємо окремий урок: діалог, усний переказ, усний твір, читання вголос. Вчитель проводить урок за поточною темою, записує в журнал тему з двох видів діяльності ( наприклад, у 5 класі «Понятя про фонетику. Складання діалогу»).  
      Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з російської мови перевіряють:
-         у 5-6 класах – двічі на тиждень;
-         у 7-9 класах 2-3 рази на місяць;
-         у 10-11 класах – двічі на місяць.
         Оцінку за ведення зошитів  виставляють у кожному класі окремою  колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної, а також роблять запис  у робочому зошиті «Ведення зошита  
( або В. з. ) -  ».
         Виставляючи оцінку за ведення зошитів, слід враховувати такі критерії:
 - наявність всіх видів робіт;
 - грамотність (якість виконання робіт);
 - охайність;
 - уміння  оформляти роботи відповідно до вимог до ведення зошитів.
         В класах з українською мовою навчання, де російська мова вивчається за рахунок варіативної частини  типового навчального плану  1 чи 0,5 години на тиждень, кількість всіх видів контролю зменшується відповідно до кількості годин, але не менш, ніж 1 контрольна робота на семестр, 1 аудіювання та 1 робота на вибір вчителя. Оцінки за зошити виставляються кожного місяца.
       В журналі доречно вказувати назву та автора підручника, за  яким ведеться викладання, тому що в багатьох школах наявні підручники не співпадають з програмами, за якими ведеться викладання предмету. В такому випадку вчитель повинен знати, що головним є програма, за якою ведеться викладання, а підручник пристосовується до програми.
      Домашнє завдання треба записувати так: & 33 (або стор. 24-25) вивчити (прочитати), впр. 75 (усно чи письмово). Якщо є додаткове завдання (наприклад, розбір речення або підібрати вірш, текст самостійно) , то це теж фіксується у колонці домашніх завдань. Слід пам’ятати, що обсяг домашніх завдань повинен бути приблизно 20-25% від класної роботи
   Зразок оформлення сторінок журналу з російської мови у 5 класі (за програмою Н.Баландіної)  дивиться у таблиці,  де * позначені обов’язкові види контролю,  які пишуться під датою.  (додаток 1).

                                                                                                                                                                               Додаток № 1
Орієнтовна  схема запису в журналі результатів оцінювання навчальних досягнень учнів з російської мови у 5 класі

№ п\п

Число,
місяць



Прізвище
та ім’я
учня


02.09







Зошит





Тематична



Зошит





Зошит


Тематична
1
Анікін Олег

10

8

10


9

10

9

10

10

9

10
10


10
10

10

2
Борова Яна
6


8
7


9
8
8
9
8


9
8

7
8
6
9

9
10
8
9

9
3
Вус Іван


4

5

6

4

7

6

7



6

7
7


7
7
7
7










 

 

















 


*
**
***


№ п\п

Число,
місяць


Прізвище
та ім’я
учня











Зошит


Тематична
І семестр
Скоригована







Діалог


Зошит


1
Анікін Олег
9

10

9
11

11
11

10
10
10


9
9
10
9
9

10

11
10
9

2
Борова Яна


7

8
8
8
7
8

8
8
9



6
7
8

8
7
9

8

8
3
Вус Іван

6

6

6
7
5
6
6
6
6
7


8

7
6
8

5

7
6

7





 















 









****
*****


№ п\п

Число,
місяць


Прізвище
та ім’я
учня
                                                                    




Зошит

Устний переказ
Тематична






Устний твір



Зошит







Зошит
Тематична



1
Анікін Олег
9

10

9
10
10
10
9

9
10


10
8
8
10
10

10

10
11


11
9



2
Борова Яна

7

8
8
8
8
8

8
7

9
6
9

8
9
8
8
8
7


7
8
8
8

8

3
Вус Іван
7

7

4
6
7
7


6
7


7
6

7
7

6

7
6
7

7
7
8











 

 

 

 

 

 















 




*

**

***
****


№ п\п

Число,
місяць


Прізвище
та ім’я
учня




Зошит

Читання  вголос
Тематична
ІІ семестр
Скоригована
Річна
ДПА
Апеляційна

1
Анікін Олег
10


10
11
10
11
10

10
11


2
Борова Яна
8


9
9
8
9
8

9
9


3
Вус Іван
8

6
8
8
7
8
7

7
7









 








*****
******